توافق نامه ارائه خدمات استحقاق درمان
1-مقدمه
سرويس استحقاق سنجي( اعتبار سنجي درمان ) يكي از خدمات سلامت الكترونيكي است كه جهت بيمه شدگان بيمه سلامت و تامين اجتماعي استفاده مي گردد . كه در آن واحد پذيرش مراكز درماني اقدام به ثبت كد ملي بيمه شده ( بيمار ) نموده و اين سامانه از طريق سرويس استحقاق سنجي ( اعتبار سنجي) در سامانه مديريت اطلاعات بيمارستاني ( his) اطلاعات بيمه اي و هويتي بيمه شده را نمايش و درج مينمايد. خروجي سرويس شامل نام، نام خانوادگي، آدرس، عكس، صندوق بيمه ها ، تاريخ اعتبار بيمه خواهد بود .
شناسه یکتا HID براي هر بار مراجعه هر بيمه شده، صادر ميشود و در قالب يك باركد در بالاي تمام صفحات پرونده بيمار درج ميشود.
2-هدف
هدف از اين توافقنامه استعلام بيمه بيمار در زمان پذيرش بيمار مي باشد كه در صورت همراه نداشتن دفترچه ، همكاران بيمارستان بتوانند بيمار را با بيمه پذيرش نمايند و شناسايي بيماراني كه در يك زمان دو يا سه دفترچه بيمه(همپوشاني بيمه اي ) دارند و حذف كپي صفحه اول دفترچه در پرونده بيماران بستري مي باشد و در آينده حذف دفترچه كاغذي بيمار و تشكيل پرونده الكترونيك بيمار
3-مسئوليت
بيمارستان موافقت مي كند كه جهت تمامي بيماران بيمه سلامت استحقاق سنجي را استعلام گرفته و کد HID صادره از سامانه استحقاق سنجي را بالاي برگه ها ثبت نمايند و نرم افزارهاي سرويس استحقاق سنجي قابليت اتصال به HIS را داشته باشد . براي ارايه كامل سرويس استحقاق سنجي در بيمارستان، مسئول پذيرش بايد قادر به دريافت سرويسهاي مرتبط باشد و در پشتيبان اطلاع دهد تا خطا پيگيري و رفع گردد
4-تعهدات متقابل خدمت گيرنده و دستگاه اجرايي
تعهدات دستگاه اجرايي:
استعلام بيمه بيمار در زمان پذيرش ( بيمه سلامت ) عدم دريافت كپي صفحه اول دفترچه بيماران بيمه سلامت
تعهدات خدمت گيرنده:
خدمت گيرنده مي بايست زمان مراجعه به بيمارستان كدملي بيمه شده را همراه داشته باشد . و تاريخ اعتبار بيمه خود را قبلا چك كرده باشد
5-هزينه ها و پرداختها
هيچ گونه وجهي بابت اين خدمت از گيرنده خدمت دريافت نمي گردد.
6- دوره عملكرد
اين توافقنامه در خصوص سرويس استحقاق سنجي تا زماني كه سرويس از طرف بيمه ها فعال باشد اعتبار دارد
7- خاتمه توافق نامه
با انجام فرایند پذیرش و درج بارکد شناسه یکتا در بالای صفحات اوراق مالی پرونده، خدمت خاتمه می یابد.